یزد

سه‌شنبه, 29 اسفند 1402

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

 

این رستوران در ساختمان تاریخی معروف به حمام ابوالمعالی احداث شده است. این حمام عمومی که از دوره قاجاریه باقی مانده است تا 40 سال پیش فعال بوده است.ساختمان این بنا با داشتن قسمت های کامل و دست نخورده حمام قدیمی شامل هشتی، راه پله ورودی، فضای ورودی و حوضچه های متعدد آب گرم و سرد، خزینه، اتاق استراحت، شاه نشین، گرم خانه و... نمونه کاملی از معماری دوره قاجاریه است.

این ساختمان از سال 1386 به عنوان یکی از بزرگترین رستوران های سنتی در شهر یزد فعالیت خود را آغاز کرده است و با داشتن کادر مجرب انواع غذاهای یزدی، ایرانی، فرنگی را سرور می کند.     

 

 

( انواع کباب ها، خورشت ها و دیزی را دارد. از طرفی منوی متنوعی از غذاهای گوناگون برای افراد گیاه خوار یا همان وجترین ها دارد).

 

امکانات:

رستوران سنتی ابوالمعالی با گنجایش 150 نفر در دو فضای تلفیقی سنتی و مدرن  برنامه های مختلف از جمله جشن ها، برنامه های خانوادگی، سیمنارهای علمی و اداری و ... را برگزار می کند.

 

موقعیت

رستوران سنتی ابوالمعالی در قلب بافت تاریخی  یزد، روبروی بنای تاریخی زندان اسکندر، جنب بقعه هزار ساله دوازده امام و کنار مسجد چهل محراب  قرار گرفته است و گردشگران می توانند با چند دقیقه قدم زدن از زیباترین بناهای تاریخی شهر یزد دیدن کنند.

 

ساعت کاری:  12 ظهر تا 23 ( هر روزه)

شماره تماس: 09132746850---- 03536300600

آدرس: یزد. خیابان امام خمینی. محله فهادان. روبروی زندان اسکندر

 


بازدید: 9355