یزد

جمعه, 7 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

مسافر و آژانس‌دار بلاتكليف قيمت تورهاي نوروزي

 

مسافر و آژانس‌دار بلاتكليف قيمت تورهاي نوروزي

طبق سنت هرساله سفرهاي نوروزي، آژانس‌داران با ارائه طرح‌هاي سفري شروع به بستن بار سفر براي نوروز مي‌کردند؛ اما حالا همه چيز فرق کرده است. آژانس‌دارها سرگردان قيمت‌هاي جديد حامل‌هاي انرژي و سوختي هستند و مردم به ته‌مانده‌هاي جيب‌شان فکر مي‌کنند.  
تورهاي نوروزي همواره زمان درآمدزايي دفاتر خدمات مسافرتي بوده و علاقه‌مندان به سفر نيز مي‌دانستند كه بايد خيلي زود تصميم گرفته و مقصد نوروزي خود را انتخاب كنند تا سفرهاي خوب را از دست ندهند. دي و بهمن دفاتر مي‌دانستند كه كدام برنامه سفر پاسخ داده و تكميل است اما سال جاري گويا همه در انتظارند؛ مردم نمي‌دانند چقدر مي‌توانند براي سفر هزينه كنند و دفاتر نمي‌دانند هزينه نهايي سفر به چه ميزان مي‌رسد؟ همه منتظر هستند تا دم‌دماي عيد، كه دفاتر مسافرتي قيمت نهايي را اعلام كنند و مردم بدانند براي سفر نوروزي چه ميزان پول باقي مانده است؟
 
ايرج اخوان، يکي از آژانس‌داران تورهاي گردشگري درباره وضعيت تورهاي نوروزي به CHN گفت: «در حال حاضر برنامه‌هاي
 نورزي در يک به هم‌ريخته‌گي متوقف است. به نظر مي‌رسد که افزايش قيمت سوخت در اتوبوس‌ها و هتل‌ها، قيمت تورها هم افزايش داشته باشد.»
 
وي در ادامه افزود: «چند روز قبل يکي از هتل‌هاي کيش که با ما کار مي‌کرد تماس گرفت و از افزايش قيمت آب و برق خبر دارد. او گفت که تا کنون هزينه آب و برق با رقم 40 ميليوني اعلام مي‌شد که 32 ميليون را دولت و 7 ميليون را هتل پرداخت مي‌کرد اما در قبض جديد 55 ميليون هزينه قيد شده است که همه را هتل مي‌پردازد.»
 
به گفته اين آژانس‌دار مسئولان هتل اعلام کردند که قادر به پرداخت اين هزينه نيستند و يا قيمت تورها بايد 5 برابر شود و اين‌که هتل را تعطيل کنند.
 
وي ادامه داد: «نمي‌توانيم نرخي را كه به مسافر داده‌ايم 5 برابر كنيم و نمي‌توان با اين شرايط تور ارائه كرد. جداي از هتل‌، ‌ترانسفر هم با افزايش نرخ گازوئيل بسيار گران شده است.
 
اخوان در ادامه گفتک «برخي دوستان براي هتلي در کيش 250 پتو با کاميون فرستاده‌اند اما كاميون در راه متوقف شده چون راننده پول کافي براي پرداخت هزينه گازوئيل ندارد و در نتيجه پتوها در راه مانده است.»
 
اخوان با بيان اين موضوع که جبران كمبودهاي درآمدي در طول سال با تورهاي نوروزي حل مي‌شد گفت: «هميشه 50درصد هزينه‌هاي سال را با تورهاي نوروزي پوشش مي‌داديم؛ اما حالا از 450 مسافري كه براي نوروز اعلام آمادگي كرده‌اند،‌ تعداد قطعي‌كنندگان به 50 نفر نمي‌رسد. شايد ‌مجبور شويم آژانس را هم تعطيل كنيم.»
 
همه منتظر مي‌مانند تا عيد نزديك‌تر بيايد و قيمت اجناس و خدمات مشخص و قطعي شود كه بتوان براساس آن قيمت نهايي تور را مشخص كرد. از سوي ديگر مردم هم بايد بعد از جمع و تفريق درآمد و هزينه‌ها درباره باقي‌مانده پولشان که مي‌تواند خرج سفر شود تصميم بگيرند
fountainhead:

دیدگاه کاربران