یزد

جمعه, 7 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

نوروز 90 هيچ‌گونه افزايش نرخ نخواهيم داشت

 

نوروز 90 هيچ‌گونه افزايش نرخ نخواهيم داشت

رئيس ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور گفت: به دنبال اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها با هماهنگي‌‌هاي انجام شده امسال هيچ‌‌گونه افزايش نرخ در خدمات هتل‌ها، مهمانپذيرها و ساير مراکز اقامتي نخواهيم داشت.  

به گزارش ميراث آريا(chtn)، شهباز يزداني، در نشست خبري ستاد تسهيلات سفرهاي کشور با محوريت نوروز 90 با تاکيد بر مطلب فوق گفت: در راستاي جلوگيري از افزايش نرخ بسته‌ حمايتي دولت به منظور اختصاص سهميه سوخت آماده شده و تبديل نرخ هتل‌ها نيز با نرخ صنايع انجام شده است.

وي به برخي اقدامات انجام شده از سوي اين ستاد اشاره کرد و افزود: به منظور اطلاع‌رساني به مسافران سامانه اطلاعات گردشگري به شماره 09669 و همچنين نشاني www.09669.ir براي راهنمايي مسافران و دريافت شکايات آنان فعال شده است.

يزداني ادامه داد: در ايام نوروز سايت ستاد تسهيلات سفرهاي کشور به نشاني www.stsi.ir و همچنين پايگاه اطلاع‌رساني ميراث‌آريا وابسته به سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به نشاني www.chtn.ir اخبار سفرهاي نوروزي را منتشر مي‌کند.

معاون گردشگري با بيان اينکه نوروز 90 با افزايش ظرفيت خدمات در حوزه‌هاي مختلف مواجه خواهيم بود، گفت: براي مثال ظرفيت اسکان کشور در نوروز 89 رقم يک ميليون و 929 هزار و 982 نفر بود که امسال با 45 درصد رشد به 2 ميليون و 806 هزار و 67 نفر رسيده است.

وي ادامه داد: در حوزه خدمات امدادي نيز رشد 24 درصدي را شاهد هستيم که از رقم 7 هزار و 521 به رقم 9 هزار و 354 رسيده است، به طوريکه در پايگاه‌هاي هلال‌احمر 35 درصد رشد، پايگاه‌هاي پزشکي 33 درصد، بيمارستان‌ها 11 درصد و پايگاه‌هاي امدادخودرو 36 درصد رشد را شاهد هستيم.

يزداني با بيان اينکه در حوزه اطلاع‌رساني نيز رشد 100 درصدي را در پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني سازمان ميراث‌فرهنگي، هلال‌احمر، ساير سازمان‌ها و نهادها شاهد هستيم، افزود: به اين منظور پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني هلال‌احمر از 756 مورد به 800 مورد و ساير سازمان‌ها نيز از 890 مورد به 935 مورد افزايش پيدا کرده است.

اين مقام مسؤول در ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور اظهار داشت: تعداد تلويزيون‌هاي شهري نيز با رشد 14 درصدي به 154 دستگاه افزايش پيدا کرده است که اين رقم در نوروز 89 تعداد 135 دستگاه بود.

وي گفت: تعداد بروشورهاي اطلاع‌رساني نيز در نوروز 89 تعداد 12 ميليون و 460 هزار و 163بود که امسال با رشد 97 درصدي به تعداد 24 ميليون و 659 هزار رسيده است.

يزداني در ادامه تاکيد کرد: تعداد ناظران و بازرسان ستاد تسهيلات سفرهاي کشور براي نوروز 90 تعداد 8 هزار و 587 نفر است که نسبت به 6 هزار و 142 ناظر نوروز 89 حدود 39 درصد افزايش پيدا کرده است.

وي افزود: در حوزه خدمات رفاهي نيز 7 هزار و 568 ساعت جشن برنامه‌ريزي شده است، همچنين 403 نمايشگاه صنايع‌دستي، 973 بازارچه سنتي، 860 سفره هفت‌سين در سطح کشور برپا مي‌شود.

يزداني با بيان اينکه تعداد 3 هزار و 676 جايگاه سوخت نيز در سطح کشور به مسافران خدمات مي‌دهد، گفت: تعداد سرويس‌هاي بهداشتي نيز با رشد 121 درصدي از 3 هزار و 676 مورد به 8 هزار و 137 مورد افزايش پيدا کرده است.

رئيس ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر چگونگي نظارت بر تورهاي گردشگري از سوي اين ستاد گفت: به اين منظور سايت www.tsca.ir به منظور ثبت اطلاعات تمامي دفاتر خدمات مسافرتي راه‌اندازي شده و تا تاريخ 20 اسفند اطلاعات هزار و 713 دفتر خدمات مسافرتي از مجموع 2 هزار و 884 دفتر در اين سايت به ثبت رسيده است.

يزداني با بيان اينکه تاکنون اطلاعات بيش از 950 بسته سفر نيز در اين سايت وارد شده و براي علاقه‌مندان قابل دسترس است، گفت: مهلت ثبت اطلاعات در اين سايت تا پايان ساعت کاري روز سه‌شنبه 24 اسفند تمديد شده است.

وي خاطرنشان کرد: هدف ما از راه‌اندازي اين سايت مشخص شدن دفاتر خدمات مسافرتي داراي مجوز براي هموطنان است تا علاوه بر اعمال نظارت در حين عقد قرارداد، پس از انجام سفر نيز بتوانيم با موارد تخلف برخورد کنيم.

معاون گردشگري کشور در رابطه با دريافت و ارائه آمار سفرهاي نوروزي نيز گفت: امسال آمار به 2 شيوه نفر سفر و شيوه سازمان جهاني جهانگردي اخذ مي‌شود تا تفاوت‌ها را بررسي و براي سال‌هاي آينده روش بهتر را انتخاب کنيم.

وي در خاتمه گفت: اولويت اول ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور رضايت‌مندي مشتري است و با کوچکترين مورد شکايت برخورد جدي مي‌کنيم.

گفتني است پس از پايان نشست خبري مانور عملياتي ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور با اعزام ناظران دستگاه‌هاي مختلف عضو ستاد از محل ارگ آزادي آغاز شد.

fountainhead:

دیدگاه کاربران