یزد

جمعه, 7 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

بقايي در ديدار با آيت‌اله نوري همداني خبر داد:‌ ثبت معنوي عهد نامه تاريخي مالک اشتر

 

بقايي در ديدار با آيت‌اله نوري همداني خبر داد:‌ ثبت معنوي عهد نامه تاريخي مالک اشتر

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري پيش از ظهر امروز در ديدار با آيت‌اله نوري همداني در قم از ثبت معنوي عهد نامه تاريخي مالک‌اشتر به عنوان دستورالعملي براي تمام مديران و مسوولان کشور خبر داد.  

به گزارش ميراث آريا(chtn)، حميد بقايي با بيان اين مطلب در رابطه با فعاليت‌هاي ديني در حوزه‌ ميراث فرهنگي،‌صنايع‌دستي و گردشگري طي سال‌هاي اخير اظهار داشت: براي نخستين مرتبه خطبه حضرت زهرا(س) به ثبت رسيد و اميدواريم پس از اين بتوانيم شاهد ثبت ساير خطبه‌‌ها از جمله خطبه غدير و خطبه سيدالشهداء در روز عاشورا نيز باشيم.

معاون رئيس جمهور همچنين بر اهميت ثبت جهاني اماکن ديني کشور تأکيد کرد و گفت: در سال‌جاري شاهد ثبت بقعه‌ شيخ‌صفي‌الدين اردبيلي و بازار تبريز با معماري‌هاي اسلامي آن شديم.

وي از ارسال پرونده مسجد امام اصفهان و گنبد قابوس گلستان در سال آينده براي ثبت جهاني خبر داد و گفت: همچنين در حال حاضر در حال تهيه پرونده مساجد و محوطه‌هاي تاريخي هستيم و اميدواريم بتوانيم براي ثبت جهاني مساجد تاريخي دفاعيات خوبي را تهيه کنيم.

وي ايرانيان را از جمله نخبگان و دانشمندان مطرح جهان خواند و بيان داشت: ايران همواره پرچمدار اصول عدالتخواه جهان بوده است و ما اميدواريم بتوانيم دانشمندان و نخبگان ايراني را به جهان معرفي کنيم.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري همچنين بر لزوم استفاده از ديدگاه‌ها و عقايد علماء اسلامي و طلاب تأکيد کرد و گفت: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آماده است چنانچه طلاب و علماء‌ اسلامي هر گونه ديدگاهي را در رابطه با ميراث معنوي و ثبت جهاني اعلام کنند به مورد اجرا قرار دهد.

fountainhead:

دیدگاه کاربران