یزد

جمعه, 7 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

حضور بیش از4000گردشگر در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی

 

حضور بیش از4000گردشگر در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی

به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از 4000 گردشگر ضمن حضور در مراسم از نزدیک با آئین های عزاداری هیئتهای مذهبی یزد آشنا شدند.  

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ضمن تاکید بر حضور این تعداد گردشگر مذهبی اظهار داشت: در دوروز تاسوعا و عاشورا  در هتلهای استان 6654 مورد اقامت ثبت شده که بالاترین میزان اقامت در شش ماهه گذشته را به خود اختصاص داده است.

محمد مهدی شرافت افزود: از این تعداد  530نفر گردشگر خارجی نیز حضور داشتند که از مراسم و آئین های عزاداری شهرستانهای یزد، تفت، مهریز، اشکذر و میبد بازدید نمودند.

وی حضور گردشگران خارجی در مراسم شب هشتم محرم در حسینیه کربلایی ها، مراسم تعزیه و نخل برداری در شهرستانهای تفت، مهریز، اشکذر و برنامه شام غریبان و تاسوعای حسینی در شاهزاده فاضل را نمونه ای از تورهای گردشگری مذهبی در شهر یزد بیان نمود.

شایان ذکر است طی این برنامه ها که با مشارکت شهرداری یزد، هیاتهای مذهبی، تشکلهای غیر دولتی، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برگزار شد، بیش از 100 نفر راهنمای گردشگری در معیت گردشگران و همراه با کارشناسان مذهبی به معرفی واقعه عاشورا پرداختند.

 

 

fountainhead: http://www.yazdchto.ir/

دیدگاه کاربران