یزد

پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

یزد مقصدی جذاب و ارزان برای مسافران

 

یزد مقصدی جذاب و ارزان برای مسافران

رییس انجمن صنفی هتلداران و مراکز اقامتی یزد گفت: یزد با برخورداری از مجموعه ای نفیس از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی می تواند مقصدی ارزان برای هموطنان باشد.  

دکتر  محمد حسین محتاج الله افزود: برای نمونه  طی سالهای گذشته هتل هایی که تلفیقی از معماری قدیم ایران و دستاوردهای امروزی است در یزد ایجاد شده که چشم هر گردشگری را به خود جذب می نماید.

وی اظهار داشت: این هتل ها  اغلب خانه های قدیمی یزد بودند و با تغییراتی به جاذبه های این شهر و البته فضایی برای اسکان گردشگران تبدیل شده است.

رییس انجمن صنفی هتلداران و مراکز اقامتی یزد ادامه داد:هریک از این هتل ها به شیوه ای خاص طراحی شده اند و مهم تر از همه این که هنر و معماری ایرانی نخستین چیزی است که هر گردشگری را به خود جذب می کند.

وی افزود: در بسیاری از این هتل ها هنوز بادگیرها، اتاق های پنج دری و هشتی و نارنجستان و سه دری و پنجره های رنگی دیده می شود.

محتاج الله با اشاره به وجود بیش از 30 هتل سنتي در اين استان، بيان كرد: برند خانه‌ها و هتل‌هاي سنتي در يزد اكنون سبب شده است گردشگران داخلي شناخت بيشتري از اين‌گونه مكان‌هاي تاريخي به ‌دست آورند.

وی همچنین با اشاره به وجود ابنيه ها و مساجد تاريخي در استان يزد تأكيد كرد: اين استان ظرفيت تبديل به مركز گردشگري دارد و مسوولان استان با تبليغ، ترويج و معرفي اين استان باید بیش از این دراین خصوص فعالیت نمایند.

 

fountainhead:

دیدگاه کاربران