یزد

شنبه, 1 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

یزد (0)

رستوران تاریخی ابوالمعالی

رستوران تاریخی ابوالمعالی در ساختمان تاریخی معروف به حمام ابوالمعالی احداث شده است. این حمام عمومی که از دوره قاجاریه باقی مانده است تا 40 سال پیش فعال بوده است.

ساختمان این بنا با داشتن قسمت های کامل  ودست نخورده حمام قدیمی شامل هشتی، راه پله ورودی، فضای ورودی و حوضچه های متعدد آب گرم وسرد، خزینه، اتاق استراحت، شاه نشین، گرمخانه و... نمونه کاملی از معماری دوره قاجاریه است.

این ساختمان از سال 1386 به عنوان یکی از زیبا ترین رستوران های سنتی در شهر یزد فعالیت خود را آغاز کرده است و با داشتن کادر مجرب انواع غذاهای یزدی، ایرانی، فرنگی را سرور می کند.

 

امکانات:

رستوران تاریخی ابوالمعالی با گنجایش 150 نفر در دو فضای تلفیقی سنتی و مدرن  برنامه های مختلف از جمله جشن ها، برنامه های خانوادگی، سیمنارهای علمی و اداری و ... را برگزار می کند.

 

موقعیت:

رستوران تاریخی ابوالمعالی در قلب بافت تاریخی  یزد، روبروی بنای تاریخی زندان اسکندر، جنب بقعه هزار ساله دوازده امام و کنار مسجد چهل محراب  قرار گرفته است و گردشگران میتوانند با چند دقیقه قدم زدن از زیباترین بناهای تاریخی شهر یزد دیدن کنند.

">رستوران سنتی ابوالمعالی
(7)

هتل تاریخی لب خندق

هتل لب خندق در خانه ای تاریخی مشهور به طیبی احداث شده است. این ساختمان که در اواخر دوره قاجاریه بنا شده است متعلق به خانواده ای به همین نام بوده است. خانه طیبی در محله ای به نام لب خندق در مجاورت خیابان قیام و بازارهای قدیمی یزد واقع شده است. این خانه در تقاطع ورودی این محله در نزدیکی هتل تاریخی مهر قرار گرفته است و نام این هتل نیز از نام آن محله گرفته شده است.

 

ساختمان این هتل از دو حیاط شامل حیاط اصلی و نارنجستان، یک بادگیر زیبا، تالار ، هشتی، پشت بام مشرف به بافت تاریخی و متصل به بام مناطق دیگر بافت و ... تشکیل شده است .

هتل لب خندق  با 10 اتاق و در مجموع 30 تخت خود پذیرای گردشگران می باشد و به دلیل نزدیکی به میادین اصلی شهر و بازار های سنتی یزد همچون بازار زرگرها، خان، پنجه علی و... مورد توجه مسافرین  میهمانان عزیز قرار می گیرد.

 

موقیعت:

 

هتل سنتی لب خندق  در نزدیکی میدان تاریخی امیرچخماق، خیابان قیام و کنار  بزرگترین مراکز خرید شهر یزد از جمله بازار زرگرها، بازار خان، بازار پنجه علی، بازار شاهزاده فاضل و هتل تاریخی مهر قرار دارد.  با  چند دقیقه پیاده روی می توان کوتاه می توانید به تمامی این مراکز دسترسی پیدا کرد.

 

امکانات:

 

سرویس کامل، جکوزی، مینی بار، تلویزیون، سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدرن، اینترنت بی سیم، کافی نت مرکزی، دسترسی با شبکه های ماهوار ه ای، پزشک کشیک در هتل، پوشش کامل بیمه برای گردشگران، صندوق امانات، امکان  رزرو بلیط هواپیما و قطار،  ارائه خدمات سوارکاری با اسب و شتر، برگزاری تورهای یزد گردی و
کویر نوردی و بازدید از حیات وحش منطقه با راهنمای محلی. کالسکه سواری ویژه مهمانان هتل در بافت تاریخی یزد

">هتل تاریخی لب خندق
(4)

هتل موزه فهادان

هتل موزه فهادان  در ساختمانی تاریخی معروف به خانه تهرانی ها احداث  گردیده است، این ساختمان دردوره قاجاریه بنا شده و حدود 250 سال پیش در اختیار خانواده ای به نام تهرانی بوده است که از تجار قدیم در حوزه فرش و زیر انداز بوده اند. زیبایی بنا و بزرگی آن باعث شده بود تا  این ساختمان مدت زمانی نیز به عنوان دفتر کنسول گری اقتصادی برخی کشورهای اروپایی همچون فرانسه و آلمان در منطقه مورد استفاده قرار بگیرد و هم اکنون نیز به ثبت آثار تاریخی ایران رسیده است.

  ساختمان این هتل از سه حیاط شامل حیاط اصلی ، نارنجستان و عمارت کلاه فرنگی، سه بادگیر زیبا، تالار بزرگ، چاه خانه، سرداب زیبا و فعال، هشتی ، دربند، پشت بام بزرگ و مشرف به بافت تاریخی یزد و ... تشکیل شده است.

این هتل به عنوان اولین هتل موزه ایران با 30 اتاق و در مجموع 70 تخت  پذیرای مهمانان و گردشگران عزیز  در ایام  مختلف سال می باشد. از خصوصیات منحصر به فرد این هتل موزه وجود گنجینه های مختلف از آثار تاریخی و قدیمی است که جذابیت های بصری خاصی  را برای گردشگران ایجاد نموده است. حیاط مرکزی و نارنجستان این هتل موزه به عنوان قهوه خانه و رستوران آماده پذیرایی از میهمانان محترم می باشد.

 

موقعیت:

هتل موزه فهادان در قلب بافت تاریخی  یزد، روبروی بنای تاریخی زندان اسکندر، جنب بقعه هزار ساله دوازده امام  قرار گرفته است و گردشگران می توانند با چند دقیقه قدم زدن از زیباترین بناهای تاریخی شهر یزد دیدن کنند. علاوه بر آن میتوانند از دوچرخه های موجود در ایستگاه دوچرخه سواری مهر و در بافت تاریخی یا کالسکه جهت گشت در بافت تاریخی استفاده کنند.

 

امکانات:

امکانات داخل هر اتاق شامل: جکوزی، مینی بار، تلویزیون LCD، سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدرن، اینترنت بیسیم، کافی نت مرکزی، دسترسی به شبکه های ماهواره ای، پزشک کشیک در هتل، پوشش کامل بیمه برای گردشگران، نمایشگاه منسوجات ترمه و صنایع دستی، صندوق امانات، امکان رزرو بلیط هواپیما و قطار، امکان ارائه خدمات برگزاری انواع تور، سوارکاری با اسب، شتر، کویر نوردی و بازدید از حیات وحش منطقه با راهنمای محلی. کالسکه سواری ویژه مهمانان هتل در بافت تاریخی یزد.

">هتل موزه فهادان
(16)


">طبیعت (0)

تعداد کل تصاویر: 81