Yazd

Saturday, 29 Ordibehesht 1403

Online Booking

 

انتقاد شدید رییس انجمن صنفی هتلداران یزد از نحوه عملکردسازمان میراث فرهنگی یزد

 

انتقاد شدید رییس انجمن صنفی هتلداران یزد از نحوه عملکردسازمان میراث فرهنگی یزد

رییس انجمن صنفی هتلداران و مراکز اقامتی یزد از نحوه عملکردسازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان به شدت انتقاد کرد  

محمدحسین محتاج الله در برنامه زنده رادیویی صداو سیما یزد با اشاره به اینکه میراث فرهنگی به عنوان دستگاه متولی درارائه خدمات به بافت تاریخی ضعیف عمل کرده است،اظهارداشت: وقتی این سازمان نمی تواند به ابنیه ها و بافت تاریخی رسیدگی لازم را داشته باشد چه انتظاری بر باقی ماندن آثار تاریخی در این استان داریم.
وی دلیل این امر را حضور یک مدیر غیربومی در راس سازمان میراث فرهنگی این استان دانست. و گفت:دراکثر بافت تاریخی یزد نظافت کاملی صورت نمی گیردکه همین مسئله باعث مخدوش شدن ذهن گردشگران می شود.
رییس انجمن صنفی هتلداران و مراکز اقامتی یزد در ادامه به مصوبه شورای شهر مبنی برحذف 80هکتار از بافت تاریخی اشاره کردو گفت:حداقل انتظار دوستداران میراث فرهنگی این است که سازمان میراث فرهنگی در خصوص اجرای چنین مصوباتی سریعتر وارد کار شود.
محتاج الله گفت:وارد شدن سریعتر کار میراث بدین منظور است که وقتی یک میدان تاریخی در یزد تخریب می شود میراث بعد از آن دنبال مرمت حاشیه های کناری آن نباشد.
در ادامه این مناظره رادیویی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری با تکذیب حذف 80هکتاری بافت تاریخی با مصوبه شورای شهر یزد گفت:هیچوقت اجازه چنین کاری نخواهیم داد.
بهرام رضایی در عین حال تاکید کرد که ماهم یه چیزهایی را مبنی برمصوبه شورای در این خصوص شنیده ایم ولی به هیچ وجه اجرای چنین کاری نخواهیم داد.
 

fountainhead:

Post a comment