یزد

جمعه, 31 فروردین 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

 

حضور نوه های محمد علی فردین در هتل موزه فهادان، خرداد1400

لی لی ، حنا و محمد علی فردین نوه های پسری محمد علی فردین بازیگر محبوب سینما در خرداد 1400 میهمان ویژه هتل موزه فهادان بودند. آنها طی چند روز اقامت در این هتل از شهر جهانی یزد بازدید داشتند.  

حنا فردین در خصوص اقامت شان در هتل موزه فهادان اظها داشت: "عین همیشه بهترین لحظات در کنار کادر حرفه ای و مهمان نواز تیم مهر داشتیم". داستان محمد علی 21ساله شنیدنی است. وی شباهت بسیاری به پدر بزرگش دارد به طوری که  نقل قول جالبی از سیاوش، پسر فردین داریم: "محمدعلی زمانی پدرم بود و حالا پسرم" . وی می گوید: جالب اینکه دقیقا همان سالی که پدر فوت کرد پسرم محمدعلی به دنیا آمد و من هیچ سالی بدون محمدعلی فردین نبودم.
اما بازیگری که اسمش در ذهن های ما نقش بسته ،"محمدعلی فردین" بازیگر سرشناس قدیمی است که در بهمن ۱۳۰۹ در یک خانواده متوسط در تهران  به دنیا آمد. با نقش آفرینی در فیلم چشمه آب حیات وارد دنیای بازیگری شد و اولین حضور حرفه ای خود را در سینما آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های فردین قبل از عرصه سینما می‌توان به ورزش کشتی اشاره کرد. او در قهرمانی کشتی جهان ۱۹۵۴ به مدال نقره دست یافت.
فردین از محبوبیت ویژه ای در میان توده کثیر مردم ایران برخوردار بود. وی با طبع جوانمردی و خصلت مردانگی که در نقش های سینمایی و زندگی شخصی اش به تصویر کشیده بود، در قلبهای مردم ایران پایدار و به او لقب سـلـطـان قلـبها داده بودند. وی بین سالهای 1338 تا 1361 در عرصه سینما فعالیت داشت و بعد از انقلاب اسلامی همچون بسیاری دیگر ازهنرمندان از ادامه فعالیت هنری بازماند و در نهایت شغل دیگری انتخاب و مغازه فرش‌فروشی در میدان ونک باز کردند.
 سیاوش فرزند فردین اظهار می دارد:  "پدرم از قدیم عاشق فرش بود و در خانه ما همیشه بیش از متراژ خانه فرش وجود داشت که آنها را روی هم می‌انداختیم. او به هر شهری مثل اصفهان، تبریز و. . . می‌رفت چند تخته فرش با خودش می‌آورد. پدرم دستی در هنر داشت و نقاشی هم می‌کشید؛ به همین خاطر نقوش فرش همیشه برای او جذاب بود. جالب اینکه در شغل جدیدش هم موفق و متفاوت عمل کرد. دکور مغازه فرش‌فروشی فردین بسیار متفاوت از سایر مغازه‌ها بود. از آن به بعد تغییر و تحول عمده‌ای در فرش‌فروشی‌ها به وجود آمد."
فردین در ۱۸ فروردین ۱۳۷۹ در ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی در منزل شخصی‌اش از دنیا رفت. از ورزشگاه امجدیه در میان سیل هنرمندان و مردم، با جمعیتی انبوه، به سمت بهشت زهرا تهران قطعه هنرمندان بدرقه و به خاک سپرده شد.


تیتر روزنامه‌ها پس از فوت فردین از زبان بازیگران سینمای ایران
جمشید مشایخی: دیگر کسی به محبوبیت او نمی‌رسد.
مجید مظفری: نمی‌توانیم نام فردین را از سینمای ایران جدا کنیم.
عزت‌الله انتظامی: فردین محبوب‌تر از همیشه.
ایرج راد: فردین یک پدیده بود. او مَردِ عشق بود و وفادارِ زندگی. آری، بر این مردِ خدا می‌توان گریست.


مجموعه هتل های زنجیره ای مهر ضمن گرامی داشت حضور این عزیزان، یاد و خاطره هنرمند محبوب و مردمی "محمد علی فردین"  را گرامی می دارد.

 

 

fountainhead:

دیدگاه کاربران