یزد

شنبه, 1 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

رشد 37 درصدي ورود گردشگران خارجي به ايران در سال گذشته

 

رشد 37 درصدي ورود گردشگران خارجي به ايران در سال گذشته

مديرکل دفتر توسعه گردشگري بازاريابي و تبليغات معاونت گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري از رشد 37 درصدي ورود گردشگران خارجي به ايران در سال گذشته نسبت به مدت مشابه خبر داد.  



به گزارش ميراث آريا(chtn)، «لادن جعفري تهراني» در سومين نشست کميته فني مشترک ايران و ترکيه با تاکيد بر دستيابي ايران به جذب 7 ميليون گردشگر خارجي در سال 91 گفت: سال گذشته 3 ميليون و 121 هزار گردشگر خارجي وارد ايران شدند که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال 88 با رشد 37 درصدي همراه بوده است.

وي افزود:‌برنامه‌ريزي‌ها براي دستيابي ايران به جذب 7 ميليون گردشگر خارجي در سال آينده انجام شده که از آن جمله مي‌توان به تلاش براي لغو رواديد با 60 کشور جهان و همچنين صدور ويزاي الکترونيکي و صدور ويزاي 14 روزه فرودگاهي اشاره کرد.

وي با بيان اين که ايران يک کشور امن، زيبا و چهار فصل با مردماني مهربان و مهمان‌نواز است يادآور شد: ايران مي‌تواند به يکي از مهمترين مقاصد گردشگري جهان تبديل شود.

وي ياد آور شد: در حال حاضر صدور ويزاي الکترونيکي در ايران انجام مي‌شود و ايران به عنوان کشور پايلوت صدور ويزاي الکترونيکي در ميان 57 کشور مسلمان انتخاب شده است.

جعفري با اشاره به مهمترين برنامه‌هاي معاونت گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در خصوص جذب توريست گفت: گردشگري سلامت، ورزشي،‌ دريايي، مذهبي و اکوتوريسم از مهمترين محورهاي جذب توريست در ايران است.

fountainhead:

دیدگاه کاربران