یزد

شنبه, 1 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

يکصد ميليون دلار صنايع‌دستي ايران در راه چين

 

يکصد ميليون دلار صنايع‌دستي ايران در راه چين

معاون صنايع‌دستي سازمان ميراث فرهنگي از توافق با مقامات چيني مبني بر صادرات محصولات صنايع‌دستي ايران به اين کشور تا سقف 100 ميليون دلار در سال 2011 خبر داد.  

به گزارش ميراث آريا(CHTN) و به نقل از روابط عمومي اداره کل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، تهمينه دانيالي در تشريح دستاوردهاي سفر اخير خود به چين افزود: صادرات صنايع‌دستي ايران به چين در سال 2009 مبلغ 11 مليون دلار و در سال 2010 بالغ بر ‌26 مليون دلار بوده است.

وي گفت: بر اساس هدف گذاري و توافق صورت گرفته، در سال 2011 (1390) تا سقف 100 مليون دلار صادرات صنايع دستي به اين کشور خواهيم داشت.

وي با بيان اينکه اين سفر به دعوت سفير ايران در پکن و با توجه به نياز بازار چين به صادرات صنايع‌دستي ايران و نيز علاقه مندي مردم چين به توليدات فاخر هنرمندان ايراني انجام شد، افزود: ايران و چين در حوزه مواريث فرهنگي و هنري و تاريخي مشترکات فراواني دارند و بر اين اساس، معاونت صنايع‌دستي نيز در ملاقات با مديران دولتي، اعضاي هلدينگ‌ها، تعاوني‌ها و تجار صنايع‌دستي چين به دنبال افزايش مناسبات در تمامي اين حوزه‌ ها بوده است.

دانيالي با اشاره به جلسه خود با معاون وزارت صنايع چين اظهار داشت: در اين جلسه، به دعوت معاونت صنايع‌دستي قرار شد وي بازديدي از ايران داشته و با تجار و هلدينگ‌ها روي سه محور اصلي مورد توافق بحث و تبادل نظر کنند.

معاون صنايع‌دستي سازمان ميراث فرهنگي، حضور نمايندگان هنرمند هر دو کشور در نمايشگاه‌هاي تخصصي صنايع‌دستي استان هاي گوانجو، ارومچي و پکن، مباحث آموزشي صنايع‌دستي به صورت دوطرفه و برگزاري همايش فرصت‌هاي سرمايه گذاري در حوزه صنايع‌دستي در جمهوري اسلامي ايران توسط تجار و سرمايه گذاران چيني را که قرار است در سال 2011 در تهران برگزار شود، محورهاي مورد توافق ذکر کرد.

گفتني است واردات صنايع‌دستي چين از 150 مليون دلار در سال 2008 به يک ميليارد و و 200 مليون دلار در سال 2010 رسيده است.

fountainhead:

دیدگاه کاربران