یزد

پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

راهنمايان تور، سفيران فرهنگي کشور

 

راهنمايان تور، سفيران فرهنگي کشور

عضو هيات مديره و مسئول روابط عمومي جامعه راهنمايان ايران گردي و جهانگردي، راهنمايان تور را سفيران فرهنگي کشور خواهد.  

محمدرضا رجب نيک، با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار ميراث آريا(chtn)، در حاشيه سمينار آموزشي- تخصصي تعطيلات نوروزي و برنامه ريزي پايدار اظهار داشت: يکي از اهداف مهم جامعه راهنمايان ايجاد جايگاه شايسته و در خور توجه براي راهنمايان تور است و اينکه بتواند هويت راهنمايان را به طور شايسته به جامعه نشان دهد.

وي معرفي نقش ، وظايف و بر طرف کردن نيازهاي حرفه اي از جمله بيمه، اشتغالزايي ، به زورکردن اطلاعات و معلومات تخصصي راهنمايان تور را از ديگر وظايف جامعه راهنمايان ايران گردي و جهانگردي خواند و افزود: يکي از مهمترين مسائلي که در حال حاضر کمتر به آن توجه مي شود نقش موثر راهنما در تحول صنعت گردشگري است و اگر چنانچه واقعاً بخواهيم در اين صنعت جايگاه راهنما را مشخص کنيم آنها در راس اين هرم قرار دارند.

رجب نيک، راهنمايان تور را تحويل گيرنده نتايج تمام اقدامات در جذب گردشگران دانست و گفت: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و دفاتر خدمات مسافرتي با سرمايه گذاري هاي مادي و معنوي نتايج زحمات خود را در اختيار راهنمايان تور قرار مي دهند و چنانچه اين راهنما دانش و تخصص کامل را نداشته باشد تمام آن زحمات از بين رفته و بي ثمر مي شود.

وي تصريح کرد: بنابراين به نظر مي رسد راهنمايان تور بايد از هر لحاظ مورد حمايت بوده و با دانش روز در ارتباط باشند تا بتوانند وظايف خود را به خوبي انجام دهند.

fountainhead:

دیدگاه کاربران