یزد

جمعه, 31 فروردین 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

35 ميليون مسافر نوروزي در محور برنامه گردشگري مذهبي

 

35 ميليون مسافر نوروزي در محور برنامه گردشگري مذهبي

معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: سالانه بيش از 35 ميليون مسافر در تعصيلات نوروز با حضور در جوار امامزاده ها و بقاع متبركه سراسر كشور سال نو را در فضاي معنوي آغاز مي كنند.  

حجت الاسلام و المسلمين 'احمد شرفخاني'روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، يادآورشد: ايرانيان به دليل اعتقادات ديني و مذهبي علاقه خاصي به حضور در امامزاده ها و اماكن متبركه در لحظه سال تحويل و تعصيلات نوروزي دارند از اين رو بر آنيم تا با برنامه ريزي و فراهم كردن تسهيلات از مسافران نوروزي در جوار اين اماكن مقدس پذيرايي كنيم.
معاون سازمان اوقاف و امور خيريه تصريح كرد: تعطيلات عيد نوروز ظرفيت خوبي است تا مردم بتوانند در جوار مشاهير مشرفه و اماكن متبركه حضور يابند. براين اساس يكي از برنامه هاي سازمان اوقاف به عنوان برنامه ويژه سال 90 آماده سازي بقاع متبركه براي استفاده عموم است.
شرفخاني ادامه داد: برگزاري هزار نمايشگاه فرهنگي در جوار امامزاده ها و بقاع متبركه، پاسخگويي به سوالات شرعي و ديني مردم با حضور روحانيون اعزامي و پذيرايي از كاروان هاي راهيان نور كه از جوار امامزاده ها مي گذرند، از جمله اقداماتي است كه از سوي سازمان اوقاف براي پذيرايي از مسافران نوروزي در نظر گرفته شده است.
سالانه بيش از ‎ 100ميليون نفر در امامزاده ها و بقاع متبركه كشور حضور مي يابند و بر اساس آمار تاكنون بيش از هشت هزار بقعه متبركه منسوب به خاندان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در كشور شناسايي و ثبت شده است.

fountainhead:

دیدگاه کاربران