یزد

سه‌شنبه, 28 فروردین 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

واگذاري پروژه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي به فارغ‌التحصيلان در سال 90

 

واگذاري پروژه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي به فارغ‌التحصيلان در سال 90

معاون رئيس جمهور گفت: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کشور آمادگي دارد اجراي 30 درصد از پروژه‌هاي سال 90 را به فارغ‌التحصيلان مرکز آموزش عالي ميراث فرهنگي و ساير دانشگاه‌هاي کشور واگذار کند.  

به گزارش ميراث آريا(chtn)، حميد بقايي در مراسم قدرداني از فارغ‌التحصيلان برگزيده مرکز آموزش عالي ميراث فرهنگي از تشکيل کانون فارغ‌التحصيلان اين مرکز آموزش عالي ابراز خرسندي کرد و گفت : اين اقدام حرکت تاثير گذاري است و ما در سازمان ميراث فرهنگي آمادگي داريم از توان و تخصص جوانان فارغ التحصيل در تحقق ماموريت‌هاي پيش رو بهره‌برداري کنيم.

وي با بيان اين که ميراث فرهنگي متعلق به همه مردم است افزود: همه تلاشمان در سال‌هاي اخير تبيين همين موضوع و تشويق حضور مردم و نهادهاي ديگر در بحث ميراث فرهنگي ،‌صنايع دستي و گردشگري کشور بوده است.

معاون رئيس جمهور افزود: تنها راه مشارکت‌دادن مردم و نهادها تفويض اختيارات به آن‌‌هاست و در همين راستا سازمان ميراث فرهنگي سال گذشته همه استانداري‌هاي کشور را بسيج کرده و اختياراتي را در حوزه حفاظـت از آثار تاريخي ‌به آن‌ها واگذار کرده است.

وي با انتقاد از نگاه مديريتي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کشور در سال‌هاي گذشته گفت: متأسفانه اين سازمان پيش از اين با نگاه انحصارگرايانه مديريت شده و فضا براي حضور افکار و شخصيت‌هاي متعدد فراهم نبوده است.

بقايي با بيان اين که سازمان ميراث فرهنگي از اين نگاه متضرر شده و انرژي‌هاي بسياري را در پس اين نگاه از دست داده‌ است ، گفت: امروز زمان جبران است ، در سازمان به روي همه علاقه‌مندان و متخصصان گشوده شده و ايده‌هاي نو فرصت بروز پيدا کرده‌اند .

اين مقام مسوول بر اين مهم که مديريت ميراث فرهنگي به تفکري اجتماعي نياز دارد،تاکيد کرد و افزود: مردم بهترين متوليان ميراث فرهنگي کشور هستند و سياست سازمان در سال‌هاي اخير نيز بر اين مهم استوار است که از توان و تخصص اهالي فن، متخصصان و دانشجويان در تصميماتي که سازمان اتخاذ مي‌کند ،استفاده شود.

وي تصريح کرد :‌در دولت نهم بودجه سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري کشور تا 10 برابر افزايش يافته و مسؤولان نسبت به سازندگي بيشتر و رونق افزون تر اين حوزه تلاش کرده‌اند.

اين مقام مسؤول يکي از مشکلات سازمان ميراث فرهنگي را کمبود مديران زبده با توانايي مديريت اجتماعي دانست و گفت : حضور جوانان در صحنه اين خلا را جبران خواهد کرد.

بقايي با اشاره به تشکيل شوراي باستان‌شناسي کشور در سازمان نيز گفت : يکي از سياست‌هاي هميشه من در طول دوران مديريتم استفاده از ظرفيت‌هاي مرکز آموزش عالي ميراث فرهنگي بوده است و در حال حاظر نيز آمادگي داريم از توان کانون فارغ‌التحصيلان مرکز آموزش عالي ميراث فرهنگي استفاده کنيم.

وي همچنين افزود : از سال آينده تمام قرارداد‌هاي منعقد شده در اين سازمان توسط اينترنت منتشر شده و در دسترس عموم قرار مي‌گيرد.

fountainhead:

دیدگاه کاربران