یزد

شنبه, 1 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

برپايي 700 چادر راهنمايي مسافران نوروزي در کشور

 

برپايي 700 چادر راهنمايي مسافران نوروزي در کشور

تعداد 700 چادر جمعيت هلال‌احمر به منظور راهنمايي مسافران نوروزي در جاده‌هاي کشور، مبادي ورودي و خروجي شهرها، مراکز گردشگري و سياحتي در ايام نوروز برپا مي‌شوند.  

به گزارش ميراث‌آريا(chtn) مجتبي‌مجد، معاون فرهنگي و امور جوانان جمعيت هلال‌احمر در نشست ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور ويژه نوروز 90 با اعلام اين خبر گفت: از اهداف مهم سازمان جوانان جمعيت هلال‌احمر ايجاد زمينه‌ مناسب به منظور توسعه مشارکت جوانان در فعاليت‌هاي عام‌المنفعه است.

وي تصريح کرد: طرح راهنمايي مسافران نوروزي در 10 سال گذشته توانسته است به نحو شايسته به اين مهم دست پيدا کند.

مجد ادامه داد: در اين راستا طرح نوروزي 90 از صبح پنجشنبه 26 اسفند آغاز و تا پايان روز شنبه 13 فروردين به مدت 17 روز و با حضور بيش از 15 هزار نفر از جوانان عضو جمعيت هلال‌احمر به انجام خواهد رسيد.

وي خاطرنشان کرد: طرح راهنمايي مسافران نوروزي جمعيت هلال‌احمر کشور ويژه نوروز 90 با شعار "راهنمايان جوان، ايمني و آرامش" اجرا مي‌شود.

مجد از غني‌سازي اوقات فراغت اعضا در ايام تعطيلات نوروزي، کمک به انجام سفري ايمن و کمک به تامين آسايش و آرامش مسافران با اطلاع‌رساني از مسير و مقاصد سفر به عنوان اهداف اجراي اين طرح ياد کرد.

معاون فرهنگي و امور جوانان جمعيت هلال‌احمر تصريح کرد: ارائه توصيه‌ها و تاکيدات ايمني و امدادي و اطلاع‌رساني از مسير و مقاصد سفر به مسافران به صورت حضوري و ارائه بروشور و نقشه راهنما از وظايف اعضاي جمعيت است.

وي تعداد شهرهاي تحت پوشش جمعيت هلال‌احمر را در نوروز 355 شهر خواند و گفت: در اين ايام تعداد 700 چادر راهنمايي و 400 خيمه نماز در جاده‌هاي کشور برپا مي‌شود و در هر چادر 2 تا سه نفر از اعضاي جمعيت حضور خواهند داشت.

مجد تصريح کرد: ساعت کار هريک از چادرها 8 صبح تا 20 است و 30 درصد پست‌ها نيز به صورت شبانه‌روزي فعال هستند.

وي از توزيع يک ميليون حلقه سي‌دي آموزش امداد و کمک‌هاي اوليه در ميان مسافران، توزيع يک ميليون نسخه تقويم جيبي با محتواي آموزش خود امدادي، توزيع يک ميليون بطري آب معدني با چاپ پيام‌هاي امدادي و 400 هزار بسته غذايي و آموزشي در ميان مسافران به عنوان خدمات جديد جمعيت هلال‌احمر به مسافران در ايام نوروز 90 ياد کرد.

مجد انجام غربالگري بيماري ديابت در 100 پست منتخب و انجام تست قندخون از 100 هزار نفر از مسافران و ارائه توصيه‌هاي پزشکي به آنان، راه‌اندازي سامانه مهرگويان به منظور ارائه اطلاعات گردشگري، امدادي و آموزشي و برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي در جاده‌هاي کشور را از ديگر خدمات جمعيت در سال 1390به مسافران نوروزي برشمرد.

fountainhead:

دیدگاه کاربران