یزد

چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

آغاز طرح نوروزي ستاد تسهيلات گردشگري

 

آغاز طرح نوروزي ستاد تسهيلات گردشگري

امروزه گردشگري با در برگرفتن سفرهاي داخلي و خارجي ضرورتي عام و فراگير است. توسعه گردشگري به عنوان يک صنعت نيازمند انجام سفر است و سفر مستلزم فراهم آوردن ضرورت‌ها و نيازمندي‌ها.  

ضرورت‌هايي در خصوص چگونگي سفر، مبدأ، مقصد، آگاهي از طول مسير، نقاط ديدني، جاذبه‌هاي گردشگري، نوع وسيله سفر و محل اقامت و پذيرايي و لازمه اين‌ها برنامه‌ريزي براي گردشگري و گردشگر با هدف فراهم ساختن نيازها و فراهم آوردن تسهيلات است.

چند سالي است که از تشکيل ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور مي‌گذرد؛ ستادي که با هدف فراهم ساختن تسهيلات و هماهنگي بين‌بخشي و فرابخشي و تعامل با ساير سازمان‌ها و دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي مرتبط با سفر و گردشگري تشکيل شده است.

ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور شکل گرفت تا ضمن برنامه‌ريزي مناسب براي تمامي سفرهاي داخلي با توجه به شعار همگاني، همه مکاني و همه زماني کردن سفر، گردشگري و سفر را در سطوح مختلف جامعه، براي تمام فصول سال و به تمام نقاط ديدني کشور مورد تاکيد قرار دهد.

اين ستاد سعي دارد ضمن معرفي جاذبه‌هاي گردشگري و نقاط کمتر شناخته شده به گونه‌اي برنامه‌ريزي کند که جريان سفر در کشور نهادينه شده و در نهايت جزيي از برنامه زندگي روزمره يک خانواده محسوب شود، چراکه اين امر يک ضرورت و نياز است که در آينده‌اي نه چندان دور مردم خود متولي امر سفر و گردشگري شوند و دولت با يک نگاه کلان‌نگر، سياست‌گذار و برنامه‌ريزي بلند مدت به امر سفر و گردشگري بپردازد.

ستاد تسهيلات گردشگري با استفاده از توان و امکانات خويش در تلاش براي توسعه سفر و گردشگري کشور براي تمامي اقشار جامعه است و به شکل دائمي در تمامي استان‌ها با شرح وظايف مشخص و ساختار تشکيلاتي منسجم مساعي خويش را در امر سفر و گردشگري به کار گرفته است تا در تمام فصول سال به ويژه ايام پيک بتواند خدمات‌رساني مناسبي را به گردشگران ارائه دهد.

امسال شاهد رويکرد جديدي در اين حوزه هستيم و آن تبديل ستاد تسهيلات سفرهاي کشور به ستاد تسهيلات گردشگري است. با اين رويکرد ديگر فعاليت‌هاي ستاد به سفرهاي داخلي اختصاص ندارد و با ورود کارگروه تورهاي ورودي و خارجي تلاش مي‌شود مشکلات موجود در حوزه گردشگري کشور برداشته شود.

نوروز نزديک است و طرح نوروزي 90 با هدف توسعه و گسترش خدمات و امکانات براي رفاه حال مسافران و گردشگران همچون سال‌هاي گذشته در دستور کار ستاد تسهيلات گردشگري قرار گرفته است تا ضمن همسو بودن با سياست دولت مبني بر استفاده بهينه از ثروت و منابع کشور گردشگران بتوانند سفرهاي خود را مديريت کنند.

همچنين شعار "از هم اکنون براي سفرهاي هدفمند شده نوروز 90 برنامه‌ريزي کنيم" به عنوان شعار ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور انتخاب شده است و تا پايان ماموريت نوروزي اين ستاد که از دي‌ماه آغاز شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حال بايد منتظر نشست و ديد در کمتر از 2 ماه فرصت باقي‌مانده تا نوروز برنامه‌هاي ستاد تسهيلات گردشگري براي طولاني‌ترين تعطيلات کشور که انبوه سفر را به دنبال دارد به شکل است و چگونه نمود پيدا خواهد کرد؟

fountainhead:

دیدگاه کاربران