یزد

سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

در ديدار با بقايي ؛ سفير ايتاليا توسعه روابط اقتصادي با ايران را خواستار شد

 

در ديدار با بقايي ؛ سفير ايتاليا توسعه روابط اقتصادي با ايران را خواستار شد

سفير ايتاليا در ديدار با معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري کشور توسعه روابط اقتصادي با ايران را خواستار شد.  

به گزارش ميراث آريا (chtn) برادا نيني گفت : امروزه صحنه بين المللي با پيچيدگي هاي بسيار رو به روست اما نگاه ايتاليا به ايران هماره مثبت بوده است.

وي گفت : تراز بازرگاني سال 2010 نشان مي دهد فعاليت اقتصادي ايران و ايتاليا 37 درصد رشد داشته و روند بسيار مثبتي را طي کرده است.

برادا نيني افزود : سال 2010 ايران 4 ميليارد و 600 ميليون يورو به ايتاليا صادرات داشته است.

وي تصريح کرد : در اين سال تراز بزرگاني مشترک کشور ما با ايران 6 ميليارد و 700 هزار يورو بوده و با در نظر داشتن تحريم هاي اعمال شده و وضعيت اقتصادي روز دنيا اين رقم شگفت انگيز است.

وي افزود : تلاش خواهيم کرد روابط تجاري و اقتصادي خود را با ايرانافزايش دهيم.

سفير ايتاليا بابيان اين که به دنبال همگرايي با کشور جمهوري اسلامي ايران هستيم ، گفت : در خصوص تاسيس بانک در مناطق آزاد خصوصا کيش و قشم با مقامات ايتاليايي وارد مذاکره شده و گزارش مثبت سفارت را نيز ضميمه آن خواهيم کرد .

وي افزود : در ايتاليا بانک هاي کوچک ، متوسط و بزرگ فعاليت مي کنند و بي شک موضوع تاسيس بانک در ايران را با اشتياق بررسي خواهند کرد.

ين مقام مسوول گفت : بايد تلاش کنيم فعاليت دو جانبه ايران و ايتاليا در زمينه اقتصادي و بانکي را افزون کرده و فضاي مناسبي را در چشم انداز آينده روابط دو کشور ايجاد کنيم.

fountainhead:

دیدگاه کاربران