یزد

شنبه, 1 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس: صنايع‌دستي به نگاه ويژه دولت و همراهي مجلس نياز دارد

 

رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس: صنايع‌دستي به نگاه ويژه دولت و همراهي مجلس نياز دارد

صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي کشور براي رسيدن به جايگاه حقيقي خود نيازمند برنامه ريزي جامع و پيوسته در همه عرصه‌ها است.  

به گزارش ميراث آريا(chtn)، سيد حسين هاشمي رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در جريان افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي صنايع‌دستي دولت دهم با بيان اين مطلب گفت: به نظر مي‌رسد با تنوع و کيفيتي که توليدات صنايع‌دستي ايران دارد، مي‌توان به عنوان يکي از مهم‌ترين راهکارهاي اشتغالزايي روي اين بخش حساب کرد.

وي ادامه داد: اگر به درستي راه‌هاي اشتغالزايي را در اين عرصه بشناسيم شاهد کارآفريني و ارزش افزوده بالا در کشور خواهيم بود.

رئيس کميسيون صنايع و معادن افزود: خوشبختانه ايران جزء کشورهايي است که از وضعيت مناسبي در بخش توليد صنايع‌دستي برخوردار است اما به جايگاه حقيقي خود هنوز دست نيافته است.

هاشمي اضافه کرد: نگاه مجلس ارتقاء جايگاه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي است هرچند آشنايي نسبت به اين بخش از هنر- صنعت کشور کم است.

اين نماينده مجلس با بيان اينکه بررسي‌ها حاکي از آن است که کشورهايي که از پيشينه تاريخي خاصي در عرصه صنايع‌دستي برخوردار نيستند جايگاهي بهتر از توليدات ايراني دارند، گفت: صنايع‌دستي براي رسيدن به جايگاهي مناسب نگاه ويژه دولت و همراهي مجلس را نياز دارد.

به گفته رئيس کمسيون صنايع و معادن، صنايع‌دستي امروز نيازمند برنامه ريزي جامع و پيوسته در تمامي عرصه‌ها است.

وي با اشاره به حضور صنايع‌دستي کشور در اين نمايشگاه اظهار داشت: صنايع‌دستي نيازمند نگاه ويژه مجلس به دنبال برگزاري اين نمايشگاه است که از هيچ حمايتي دريغ نخواهد شد.

fountainhead:

دیدگاه کاربران