یزد

شنبه, 1 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

هتل تاریخی "لب خندق" یزد افتتاح شد

 

هتل تاریخی "لب خندق" یزد افتتاح شد

هتل تاریخی لب خندق در خانه خشتی طیبی توسط هتل های زنجیره ای مهر استان یزد با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.  

به گزارش روابط عمومی هتل های زنجیره ای مهر همزمان با سفر استانی رئیس جمهور به یزد و دهه مبارک فجر هتل تاریخی لب خندق در خانه خشتی طیبی با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

در آیین افتتاح این مراسم دکتر معاون سازمان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، رضایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و معاونین وی حضور داشتند عضو جدید هتل های زنجیره ای مهر افتتاح و مورد بهره برداری گردشگران قرار گرفت.

دکتر محمد حسین محتاج اله مدیریت هتل های زنجیره ای مهر در این مراسم گزارشی از تاریخچه هتل های زنجیره ای و ویترین افتخارات این برند هتلداری  تاریخی کشور ارائه کرد.

همچنین دكتر ملک محمد نجفي معاون معاونت توسعه مدیریت و امور  مجلس سازمان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در سخنانی از عملکرد هتل های زنجیره ای مهر در عرصه هتلداری کشور تقدیر کرد.

 

گفتنی است  مسئولان از هتل های لب خندق، هتل رستوران تاریخی مهر نیز بازدید و با بخش ها و خدمات این دو مرکز اقامتی استان آشنا شدند.

شایان ذکر است این هتل در خانه تاریخی مشهور به طیبی احداث شده است. این ساختمان كه در اواخر دوره قاجاریه بنا شده است متعلق به خانواده ای به همین نام بوده است. خانه طیبی در محله ای به نام لب خندق در كنار خیابان قیام و بازارهای قدیمی یزد و در نزدیكی هتل رستوران تاریخی مهر واقع شده است. این خانه در تقاطع ورودی این محله و نزدیكی هتل مهر قرار گرفته است و نام این هتل نیز از نام آن محله گرفته شده است.

ساختمان این هتل از دو حیاط شامل حیاط اصلی و نارنجستان، یك بادگیر زیبا، تالار ، هشتی، پشت بام مشرف به بافت تاریخی و متصل به بام مناطق دیگر بافت و ... تشكیل شده است .

هتل لب خندق با 10 اتاق و درمجموع 25 تخت خود، پذیرای گردشگران می باشد و به دلیل نزدیكی به میادین اصلی شهر و بازار های سنتی یزد همچون بازار زرگرها، خان، پنجه علی و... مورد توجه گردشگران تجاری و توریستی قرار می گیرد.

این هتل كه به عنوان چهارمین مركز خدمات اقامتی در گروه هتل های زنیجره ای مهر قلمداد می شود در نزدیكی میدان تاریخی امیرچخماق، خیابان قیام و كنار بزرگترین مراكزخرید شهریزد ازجمله بازار زرگرها، بازار خان، بازار پنجعلی، بازار شاهزاده فاضل و هتل تاریخی مهر قرار دارد. با قدم زدن كوتاه گردشگران می توانند به تمامی این مراكز دسترسی پیدا كنید.

fountainhead: روابط عمومی

دیدگاه کاربران