یزد

پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

بقايي در مراسم افتتاحيه هفته فرهنگي ايران در استانبول: ايران مي‌‌تواند مقصد خوبي براي گردشگران ترک ب

 

بقايي در مراسم افتتاحيه هفته فرهنگي ايران در استانبول: ايران مي‌‌تواند مقصد خوبي براي گردشگران ترک ب

سالانه تعداد زيادي از ايرانيان براي بازديد اماکن تاريخي و ديدني به ترکيه سفر مي کنند بنابراين ايران نيز مي تواند مقصد خوبي براي گردشگران ترک باشد.  

به گزارش ميراث آريا(chtn)، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي در مراسم افتتاحيه هفته فرهنگي ايران در استانبول بيان کرد که فرصت خوبي فراهم شده تا بتوانيم جاذبه ها و فرهنگ ايران را در کشور ترکيه به نمايش بگذاريم.

حميد بقايي در آئين گشايش هفته ميراث فرهنگي و گردشگري ايران در ترکيه گفت: دو کشور ايران و ترکيه به لحاظ فرهنگي، تاريخي و اقتصادي روابط بسيار نزديکي با يکديگر دارند .

بقايي با اشاره به تمدن هفت هزار ساله ايران اظهار داشت که ايران آمادگي دارد تا ميزبان خوبي براي هم کيشان و عزيزان ترک باشد و اميد مي رود که برگزاري اين نمايشگاه زمينه ساز حضور گردشگران ترکيه در کشور ايران شود.

وي اضافه کرد: کشور ترکيه کشوري قدرتمند با سابقه تاريخي بسيار خوب است ، مسوولان گردشگري دو کشور بايد تلاش کنند تا دو ملت ايران و ترکيه بيشتر با يکديگر آشنا شوند .

بقايي اظهار کرد: اماکن تاريخي و مذهبي ايران بهترين مقاصد گردشگري براي همه در سر تا سر دنيا است .

وي ادامه داد: ما واقعا افتخار مي کنيم که در طول تاريخ اسلامي ملت بزرگ ترکيه و همينطور سرداران رشيد ترک براي گسترش اسلام در قلب اروپا زحمات بسياري کشيدند .

معاون رئيس جمهور اضافه کرد:فتح قستنطنيه توسط سلطان محمد که فاتح يکي از بزرگترين و ارزشمندترين حوادث تاريخ جهان است، اين افتخار همه ما مسلمانان است که بعد از سالها دروازه اروپا توسط اين سردار بزرگ فتح شد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت: همينطور وجود يکي از بزرگترين شاعران ايراني يعني مولانا در قونيه ترکيه سند ديگري روابط بين دو کشور است، شاعري که مايه مباهات همه ايرانيان و بلکه همه مردم جهان است،

بقايي در پايان از زحمات همه همکاران خويش در سازمان ميراث فرهنگي، مسوولان کشور ترکيه که در برگزاري اين مراسم تلاش کرده اند تشکر کرد.

مراسم هفته فرهنگي ايران در ترکيه با هماهنگي اداره کل روابط عمومي و امور فرهنگي و اجتماعي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور برگزار شد .

fountainhead:

دیدگاه کاربران