یزد

جمعه, 10 فروردین 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

 

چرا 5 مهر به‌ عنوان ” روز جهانی گردشگری ” نامگذاری شده؟شعار امسال چه می باشد؟

سازمان جهانی گردشگری سالهاست که روز ۲۷ سپتامبر برابر با ۵ مهر را به‌ عنوان ” روز جهانی گردشگری ” انتخاب کرده است و در این روز در کشورهای مختلف برنامه‌های زیادی برای تشویق مردم و ترویج فرهنگ گردشگری و توریسم برگزار می‌شود.  

  انتخاب ۲۷ سپتامبر از سوی سازمان جهانی گردشگری به این دلیل است که در این روز، فصل سفر در نیم کره شمالی پایان می یابد و در نیمکره جنوبی آغاز می شود.


هدف از این روز چیست؟
هدف از انتخاب چنین روزی بالا بردن سطح آگاهی مردم درباره اهمیت گردشگری در جهان و نشان دادن تأثیر گردشگری بر مسائل مهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر دنیاست.
شعار روز جهانی گردشگری هم در این روز که نماینده‌های کشورهای مختلف در یک کنگره گردهم می آیند و برای ترویج هدف‌های صنعت توریسم و گردشگری در دنیا صحبت و هم فکری کنند مشخص و اعلام می گردد.
مسائلی نظیر صلح، گفتگو، میراث جهانی، آب و انرژی که ارتباط مستقیم و موثری بر گردشگری و توریسم دارند از مهم‌ترین بخش‌های این گردهمایی است.
اما هر سال یک شعار برای برگزاری این مناسبت انتخاب می‌شود که برنامه‌ریزی‌ها بر اساس آن شعار انجام می‌شود.

شعار روز جهانی گردشگری 2020 چیست؟
شعار روز جهانی جهانگردی ۲۰۲۰ ازسوی سازمان جهانی جهانگردی ( unwto ) شعار سال ۲۰۲۰ اعلام شد.
در این شعار که با مضمون “جهانگردی و توسعه روستایی” مشخص شده از توانایی منحصر به فرد این بخش در ایجاد توسعه اقتصادی و فراهم آوردن فرصت هایی در خارج از شهرهای بزرگ، از جمله در آن جوامعی که در غیر این صورت ترک خواهند شد، صحبت به میان آمده است.

"آژانس کاروانسالار کویر یزد" به عنوان مجری تورهای یزدگردی و کویر نوردی ضمن تبریک این روز خاص ، آمادگی کامل برگزاری تورهای مختلف در شهر تاریخی یزد را دارد. مفتخر خواهیم بود تا پذیرای شما عزیزان در شهر جهانی یزد باشیم. سفر به شهر بادگیرها،بازدید از بافت قدیم  و خانه های سنتی آن، همچنین اقامت در هتل های سنتی هر کدام خاطره ای فراموش نشدنی خواهد بود برای شما سروران.

 

 

 

fountainhead:

دیدگاه کاربران