یزد

شنبه, 1 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

تعاوني ملي سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي راه اندازي مي‌شود

 

تعاوني ملي سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي راه اندازي مي‌شود

گام‌هاي نخست براي تشکيل شرکت تعاوني ملي سنگ‌هاي قيمتي و نيه قيمتي با هدف ساماندهي وضعيت هنرمندان اين عرصه برداشته شده است.  

احمد بالان مديرکل امور بازرگاني معاونت صنايع‌دستي در اين باره به ميراث آريا(chtn)، گفت: پس از شکل گيري و دريافت مجوز رسمي براي اتحاديه توليد کنندگان و صادرکنندگان صنايع‌دستي، به دنبال کسب مجوز براي اين تعاوني با همکاري وزارت تعاون هستيم.

وي بابيان اينکه فعاليت‌هايي را در راستاي حمايت از صنعتگران و هنرآموختگان عرصه سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي مورد توجه قرار داده‌ايم، گفت: در تلاشيم فعاليت در عرصه سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي درصدي از اشتغال بخش صنايع‌دستي را بر اساس برنامه ريزي‌هاي جديد به خود اختصاص دهد.

مدير کل امور بازرگاني اين معاونت افزود: بر همين اساس با تلاش معاونت صنايع‌دستي کشور و همکاري بخش خصوصي برنامه‌هاي تازه‌اي را با عنوان طرح توسعه فعاليت‌هاي سنگ‌هاي قيمتي طي چهار پروژه در دستور کار داده است.

بالان تصريح کرد: فعاليت‌هاي مهارتي، تخصصي، استادکاري و بازرگاني اين چهار پروژه را شامل مي‌شوند.

اين مقام مسوول بيان داشت: با تقسيم بندي کشور به پنج منطقه، متقاضيان هر استان تحت آموزش در هريک از اين بخش‌ها قرار مي‌گيرند.

مدير کل امور بازرگاني با تأکيد بر اينکه پس از پايان دوره‌هاي آموزشي و طي مرحله استادکاري، با حمايت معاونت صنايع‌دستي تسهيلات صندوق مهر امام رضا در اختيار صنعتگران قرار گرفته و به آن‌ها امکان خريد ابزار و دستگاه‌هاي مورد نظر داده مي‌شود.

وي اضافه کرد: با خريداري اين دستگاه‌ها، با حمايت معاونت صنايع‌دستي نسبت به بازاريابي براي محصولات نهايي و عرضه آن‌ها به بازارهاي داخلي و خارجي اقدام مي‌شود.

مدير کل امور بازرگاني يادآور شد: به منظور اجراي صحيح اين برنامه و هماهنگي بيشتر از صنعتگران اين عرصه تلاش مي‌شود مجوز آغاز فعاليت تعاوني ملي سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي از وزارت تعاون اخذ شود.

fountainhead:

دیدگاه کاربران