یزد

جمعه, 31 فروردین 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

کميسيون ماده 32 معاونت راهبردي تصويب کرد؛ تخصيص 10 ميليارد تومان به راه اندازي بازارچه‌هاي صنايع‌دست

 

کميسيون ماده 32 معاونت راهبردي تصويب کرد؛ تخصيص 10 ميليارد تومان به راه اندازي بازارچه‌هاي صنايع‌دست

معاون صنايع‌دستي کشور از تصويب اعتبار 10 ميليارد توماني در کميسيون ماده 32 معاونت راهبردي رياست جمهوري براي ايجاد زير ساخت‌ها و راه اندازي بازارچه‌هاي دائمي خبر داد  

تهمينه دانيالي در اين باره به خبرنگار ميراث آريا(chtn)، اظهار داشت:طي تعاملاتي که از مدت‌ها پيش ميان سازمان ميراث فرهنگي کشور و کميسيون ماده 32 معاونت راهبردي برقرار شده بود، اين بخش از اعتبارات تخصيص يافت.

وي با اشاره به اينکه اعتبار 10 ميليارد توماني تنها به اجراي زير ساخت‌ها و راه اندازي بازارچه‌هاي دائمي صنايع‌دستي اختصاص يافته است، اظهار داشت: اين اعتبار در طول برنامه پنجم در اختيار بخش صنايع‌دستي کشور قرار مي‌گيرد.

معاون صنايع‌دستي ادامه داد: از سال 90 اجراي زير ساخت‌ها و راه اندازي بازارچه‌هاي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي کشور در دستور کار قرار مي‌گيرد.

دانيالي تصريح کرد: براساس اين مصوبه بخشي از اين اعتبار در سال آينده به راه اندازي پنج تا شش بازارچه دائمي در تعدادي از استان‌هاي کشور اختصاص مي‌يابد.

اين استاد دانشگاه بيان داشت: مقرر شد تا پايان برنامه پنجم با اعتبار تعريف شده زير ساخت 60 بازارچه دائمي صنايع‌دستي در سراسر کشور ايجاد شود.

وي با بيان اينکه طرح مطالعاتي بازارچه‌ها و شهرک‌هاي دائمي صنايع‌دستي در حدود يک سال پيش به پايان رسيد، گفت: به هريک از استان‌‌هاي کشور اعتبار 70 ميليون توماني براي انجام طرح مطالعاتي شهرک و بازارچه‌هاي صنايع‌دستي اختصاص يافت.

به گفته معاون صنايع‌دستي کشور با پايان اين بخش، طرح‌هاي مطالعاتي براي تأييد و اجرايي شدن راهي کميسيون ماده 32 شد که خوشبختانه موفقيت‌هايي در اين بخش حاصل به دست آمد.

دانيالي يادآور شد: با توجه به مشکلاتي که صنايع‌دستي کشور در ايجاد و تعريف بازار فروش دارد اين راهکار بسياري از موانع و معضلات را از پيش پاي اين بخش برمي‌دارد.

fountainhead:

دیدگاه کاربران