یزد

پنجشنبه, 9 فروردین 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

 

ویترین خیره‌کننده طبیعت یزد در پاییز / کویر در انتظار گردشگران

گرچه بهار و تابستان فصول اصلی سفر شناخته شده‌اند اما در استان‌هایی نظیر یزد، تابستان به دلیل گرمای طاقت‌فرسا نمی‌تواند فصلی مطبوع برای گردشگری باشد اما پاییز مظهر زیبایی‌های کویر و فصل گردشگری یزد است.  

 

پاییز که از راه می‌رسد، دیگر کمتر کسی به فکر سفر و گردشگری می‌افتد غافل از آن‌که برخی نقاط کشور از جمله یزد در پاییز زیباترین و بهترین فصل برای گردشگری است.
در پاییز و از نیمه مهرماه به بعد، هوای یزد کم‌کم حال و هوای پاییزی می‌گیرد و از سرمایی که برخی استان‌های شمالی و غربی درگیر آنند یا گرمایی که برخی استان‌های جنوبی و شرقی هنوز از آن رها نشده‌اند، خبری نیست.
چهار فصل در یک روز پاییزی
پاییز که می‌شود، یزد در هر روزش چهار فصل را تجربه می‌کند و در طول یک روز، خنکای بهاری صبح، گرمای تابستانی ظهر، باد عصرهای پاییزی و سرمای شب‌های زمستانی را می‌گذراند.
به جز شرایط آب و هوایی مطلوب که کاملاً معتدل و مطلوب است، جاذبه‌های دیگری در این استان وجود دارد که هر گردشگری حتی یک بار هم که شده میل به سفر به کویر در این فصل را خواهد داشت.
پاییز که از راه می‌رسد باغ‌های انار با یاقوت‌های درشت و براق خود در گوشه گوشه شهر خودنمایی می‌کنند و کمتر مسافری را می‌توان دید که هنگام سفر به یزد جعبه‌ای انار در دست نداشته باشد.درختان انار منظره‌ای جالب و دیدنی از طبیعت به تماشا گذاشته‌اند.در اطراف یزد و حتی پارک‌های داخل شهر یزد، درختان انار که اکنون میوه آن‌ها کاملاً رسیده و آبدار است، سر به زیر شده‌اند و برگ‌های زرد آن‌ها به تدریج بر زمین می‌ریزند. منظره درختان و باغ‌های انبوه انار بسیار تماشایی است و لذت مشاهده این مناظر هرگز از ذهن پاک نمی‌شود. این مناظر نه تنها در شهر یزد بلکه در روستاها و شهرهای مختلف استان از جمله تفت، ابرکوه، مهریز و... تماشایی است.
پسته نیز محصول خندان فصل پاییز یزد است. باغ‌های پسته این روزها در یزد حال و هوایی خاص دارند و کارگران بر سر باغ‌های پسته به سختی مشغول کارند.تماشای مناظر باغ‌های پسته نیز در این فصل خالی از لطف نیست.
زعفران و پسته زیبایی‌های خدادادی طبیعت در یزد
مزارع زعفران نیز این روزها به گل نشسته‌اند و مناظری بکر و طبیعی را در ویترین طبیعت به تماشا گذاشته‌اند. در این روزهای پاییزی در هر شهر از استان یزد، باغ‌هایی از چندین محصول به طور گسترده وجود دارد؛ درختان به و مزارع زعفران در بهاباد، درختان و باغ‌های پسته در بافق و مهریز و اردکان، باغ‌های زیتون در یزد، باغ‌های انار در تفت و صدوق و... هر کدام مناظری بدیع را به نمایش گذاشته‌اند.
به جز باغ‌ها و مناظر طبیعی، کویر مرکزی که بیشتر در جاده‌های اردکان ـ طبس واقع شده نیز در این فصل از سال، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.
هتل‌های سنتی نیز این روزها حال و هوای پاییزی گرفته‌اند و درختان نارنج آن‌ها اکنون به بار نشسته‌اند و در کنار حوض‌های فیروزه‌ای و گلدان‌های شمعدانی در خانه‌های قدیمی و کاهگلی که اکنون به هتل سنتی تبدیل شده‌اند، خوش می‌درخشند.
باغ‌های تاریخی یزد در انتظار گردشگران
باغ‌های تاریخی یزد که چند سالی است شهرت جهانی پیدا کرده‌اند نیز در روزهای پاییزی، حال و هوای خاص خود را دارند و مناظر پاییزی آن‌ها چهره‌ای جذاب از طبیعت را به نمایش گذاشته‌اند.
باغ دولت‌آباد در یزد، باغ پهلوان‌پور در مهریز، باغ صدری در تفت و ده‌ها باغ تاریخی دیگر از جمله جاذبه‌های گردشگری یزد در فصل پاییز به شمار می‌روند.
همه این جاذبه‌های طبیعی و آب و هوایی سبب شده تا یزد در فصل پاییز گردشگران خاص خود را داشته باشد..
کویرگردی و طبیعت‌گردی در برنامه تورهای گردشگری یزد
تورهای گردشگری کویر نیز در این فصل تدارک دیده شده و شهرهای مختلف استان در سفر گردشگران گنجانده شده است، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی هر 2 مورد استقبال گردشگران هستند.برای دیدن هر چه بهتر یزد با تورهای گردشگری آژانس کاروانسالار کویر یزد همراه شوید.

تلفن رزرو:

03536303030

09132746850

 

fountainhead: پاییز یزد+ یزدگردی+تور کویر+ آژانس کاروانسالار+http://www.mehrchainhotels.com/post/news/

دیدگاه کاربران