یزد

شنبه, 1 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

با گشايش 12موزه ؛ ظرفيت موزه‌اي کشور در دهه فجر افزايش يافت

 

با گشايش 12موزه ؛ ظرفيت موزه‌اي کشور در دهه فجر افزايش يافت

سرپرست اداره کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگي _ تاريخي کشور گفت :‌ در دهه مبارک فجر با گشايش12 موزه در 8 استان ،ظرفيت موزه‌‌هاي فعال کشور افزايش يافت.  

ابراهيم حجري در گفتگو با ميراث آريا (chtn) با بيان اين مطلب گفت :‌ اداره کل موزه‌ها با توجه به دهه مبارک فجرو به منظور برپايي باشکوه مراسم در اين ايام برنامه‌هايي را به استان‌هاي کشور ابلاغ کرد که يکي از مهمترين آن‌ها گشايش 12 موزه در 8 استان کشور است.

وي با بيان اين که‌ اين برنامه‌ها با حضور مسؤولين سازمان ميراث فرهنگي ،‌صنايع دستي و گردشگري و همچنين اداره‌هاي کل کشور برگزار شده است ، افزود : در دهه مبارک فجر موزه‌هاي "ساعت" و" سنگ و کتيبه" آذربايجان غربي با محتواي تخصصي ، موزه آب کوهرنگ استان چهارمحال و بختياري با موضوع تخصصي آب ،‌موزه مردم شناسي ،‌باستان‌شناسي و صنايع دستي نير در استان اردبيل ، موزه بسطام _ خط و کتابت _ شاهرود ، موزه اقوام گرمسار با موضوع مردم شناسي ،‌موزه مردم شناسي و باستان‌شناسي چابهار ،‌موزه مردم شناسي قوم گميشان در گلستان ،‌موزه مردم شناسي و صنايع دستي مينودشت استان گلستان ،‌موزه مردم شناسي و باستان‌شناسي آمل با عنوان " موزه تاريخ شهر آمل " ،‌موزه مردم شناسي "تفت " در يزد و موزه تخصصي فرش اردکان در استان يزد بهره‌برداري شدند.

اين مقام مسؤول گفت : از ديگر اقدامات صورت گرفته اين معاونت در دهه مبارک فجر مي‌توان به پايان پايان يافتن مرمت ساختمان کاخ فلاحتي استان لرستان اشاره کرد که قرار است به موزه هنرهاي سنتي تبديل شود.

حجري ادامه داد : گشايش فاز نخست موزه‌هاي محوطه باز آسياب‌هاي دزفول در استان خوزستان و گشايش فاز نخست موزه فرهنگ و آموزش استان قزوين که با مشارکت آموزش و پرورش اين استان ايجاد مي‌شود نيز از ديگر مواردي است که به بهانه اين ايام مبارک توسط اين داره کل پيگيري شده است.

fountainhead:

دیدگاه کاربران