یزد

پنجشنبه, 9 فروردین 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

 

گردشگران خارجی در کشور سرگردانند

مونسان معاون رئیس‌جمهور: : گردشگری داخلی را خیلی جدی گرفته‌ایم | انتقاد از اثرمنفی دلالان بر ذهن گردشگران‌خارجی  

معاون رئیس‌جمهور سخنان رهبر معظم انقلاب را تأییدی بر ظرفیت‌های گردشگری داخلی خواند و گفت: ایران کمبودی به لحاظ گردشگری ندارد چون دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌نظیر است.

علی‌اصغر مونسان در گفتگو با خبرآنلاین درباره تأثیر التهابات بازار ارز بر سفر گردشگران خارجی به ایران گفت: حتما اثری داشته است اما در حوزه بازار ارز مسافری و گردشگری به ویژه برای گردشگران ورودی تصمیم خاصی وجود ندارد. البته همه تلاش خودمان را به کار گرفتیم تا این اثرات کاهش داشته باشد.

وی با بیان اینکه تفاوت نرخ ارز نسبت به ریال باید تشویق کننده تورهای ورودی به ایران باشد، البته به شرط آنکه ما ساز و کارهایش را دیده باشیم، افزود: گردشگران ورودی به کشور سرگردان هستند، آنها یا باید به بانک های منتخب مراجعه و ارزشان را براساس هر دلار 4200 تومان تبدیل به ریال کنند یا با توجه به اینکه اطلاعات نرخ ارز به گوششان می رسد شاید برای شان دشوار باشد چنین کاری را انجام دهند، بنابراین متاسفانه دلال ها در این حوزه حضور پیدا کردند، با گردشگران خارجی ارتباط می گیرند و این مسئله اثر منفی از ایران در ذهن گردشگران خارجی ایجاد می کند که اتفاق خوبی نیست.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره تأثیر نوسانات بازار ارز بر آمار سفرهای خارجی ایرانیان اظهار کرد: البته هنوز اظهارنظر درباره این مسئله زود است چون تا آمار به ما برسد، یک ماه تا یک ماه و نیم می گذرد بنابراین باید آمارها را بگیریم ببینیم چه اتفاق افتاده است اما حتما اثر خواهد داشت و خوشحال کننده خواهد بود که آمار گردشگری داخلی رونق بیشتری نسبت به گردشگری خارجی داشته باشد.

وی درباره توصیه رهبر معظم انقلاب در نماز عیدفطر به مردم برای کاهش سفرهای خارجی و برنامه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در تقویت گردشگری داخلی افزود: قبلا دائم نگاه ها روی جذب گردشگر خارجی بود، ایران بازار گردشگری بزرگی دارد و موجب رونق کشورهای همسایه شده است اما ما از سال گذشته موضوع گردشگری داخلی را خیلی جدی گرفتیم و کار کردیم که اوجش را در عید نوروز امسال دیدیم و 23 درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش گردشگری داشتیم.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: سخنان رهبر معظم انقلاب تأییدی بر ظرفیت های گردشگری داخلی است، ایران کمبودی به لحاظ گردشگری ندارد، دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر است بنابراین به مردم ایران توصیه می کنیم که اگر اول کشور خودشان را ببینند و بعد به سفر خارجی بروند بهتر است تا آنکه بخواهند بازدید از ظرفیت هایی را که در داخل داریم با سفر به خارج پیگیری کنند.

fountainhead:

دیدگاه کاربران