یزد

پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

معرفی محور جدید گردشگری "ایران، از کویر تا دریا"در نشست مشترک معاونین گردشگری و سرمایه گذاری

 

معرفی محور جدید گردشگری "ایران، از کویر تا دریا"در نشست مشترک معاونین گردشگری و سرمایه گذاری

به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی نشستی با حضور معاونین گردشگری و سرمایه گذاری استانهای یزد و بوشهر و جمعی از کارشناسان هر دو استان در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و با هدف ارتباط و تعامل طرفین برگزار شد.  

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان به اهمیت ارتباط و انتقال تجارب دو طرف اشاره کرد و گفت: یزد و بوشهر هردو دارای نقاط مشترکی در زمینه های مختلف از جمله بافت تاریخی ارزشمند و سنن و سبک عزاداری بومی می باشند.

محمد مهدی شرافت افزود: یزد دارای 750 هکتار بافت ثبتی می باشد که ثبت این بافت گسترده و پهناور نشان از ارزش و اهمیت آن دارد.

وی تصریح کرد: این بافت تاریخی سندی از هویت ماست و چنانچه راه حل مناسبی جهت حفظ ارزشهای گذشتگان نیابیم، این بافت ارزشمند پایدار نخواهد ماند و در نتیجه هویت ما از بین می رود.وی هدف اصلی از ثبت بافت را بازگشت زندگی به آن بیان کرد.

 ناصر امیرزاده معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک در حوزه بافت تاریخی و سرمایه گذاری در آن را مطرح نمود و هدف از تشکیل این کارگروه را معرفی دو بافت تاریخی یزد و بوشهر و تبادل اطلاعاتی در زمینه این دو بافت ارزشمند عنوان نمود.

در ادامه این نشست کارشناسان دو اداره کل گزارش کوتاهی از فعالیتها و عملکرد خود ارائه نمودند.

شایان ذکر است به پیشنهاد استان یزد مقرر گردید با هماهنگی استان فارس محور جدید گردشگری با شعار"ایران از کویر تا دریا" در بسته ای پیشنهادی به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری داخلی و خارجی ارسال شود. ضمنا برگزاری هفته فرهنگی ایران با مشارکت استانهای مسیر این محور جدید نیز مطرح گردید تا مورد پیگیری قرار گیرد.

 

 

fountainhead: http://www.yazdchto.ir/

دیدگاه کاربران