یزد

جمعه, 10 فروردین 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

استقبال مسافران تابستاني يزد از بافت تاريخي

 

استقبال مسافران تابستاني يزد از بافت تاريخي

معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد با بيان اينكه بافت تاريخي يزد به علت داشتن ظرافتهاي معماري و سبك هنري سنتي خاص موجب جذب بسياري از گردشگران در ايام مختلف سال مي‌شود گفت: در تابستان امسال بيشترين تعداد بازديد كننده از اين مجموعه بود.  

ه نقل از روابط عمومي ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان يزد هما خورشيدي به آغاز فعاليت ستاد تسهيلات سفرهاي تابستاني از ابتداي تيرماه افزود: پس از آن مجموعه اميرچخماق، مسجدجامع و موزه ها بيشترين بازديد كننده را به خود اختصاص دادند.
وي اظهار داشت: تردد و ورود وسايل نقليه به استان از طريق مبادي ورودي و خروجي استان براساس آمار سازمان حمل و نقل و پايانه ها همچنين پليس راه يك ميليون و 539 هزار و 514 دستگاه با تعداد 11 ميليون و 384 هزار و 479 نفر اعلام شده است.
خورشيدي گفت: آمار اسكان در اين مدت 607 هزار و 247 نفر بصورت شب خواب در كل استان بود.
وي برگزاري برنامه هاي فرهنگي، تفريحي تابستاني با رويكرد مذهبي در فضاي امامزادگان شاخص استان ، برگزاري نمايشگاه قرآني دهه دوم ماه مبارك رمضان، برگزاري نمايشگاه توانمندي ها و فروش محصولات و توليدات مددجويان كميته امداد امام خميني، برگزاري جشنواره فرهنگي تابستاني و نمايشگاه صنايع دستي را از جمله اقدامات ستاد تسهيلات سفرهاي استان بيان كرد.
خورشيدي تصريح كرد: همچنين نمايشگاه هاي حجاب و عفاف، كتاب، سوغات و غيره كه به صورت مشاركتي با ارگانهاي ديگر در سطح شهر و پاركها در اين مدت راه اندازي شد.
معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد اظهار داشت: اين ستاد در راستاي ارتقاي سطح خدمات و افزايش رضايت مندي مسافرين، تشكيل شد.
خورشيدي از دستگاههاي اجرايي عضو ستاد كه نهايت همكاري و هماهنگي را با دبيرخانه اين ستاد مستقر در اداره كل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان داشته اند تقدير و تشكر كرد.

fountainhead: www.yazdinews.ir

دیدگاه کاربران