یزد

سه‌شنبه, 28 فروردین 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

طرح ساماندهي بافت تاريخي شهر يزد به تصويب رسيد

 

طرح ساماندهي بافت تاريخي شهر يزد به تصويب رسيد

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد از تصويب طرح ساماندهي و مرمت بافت تاريخي اين شهر در جلسه کارگروه در امور زيربنايي شهري در روزهاي گذشته خبر داد.  

«بهرام رضايي» با اعلام اين خبر به ميراث آريا(chtn)، افزود: از 3 سال گذشته تاکنون جلسات کارشناسي متعددي با مشاکت اداره راه و شهرسازي استان، شهرداري شهر يزد و اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در زمينه ساماندهي و مرمت بافت تاريخي شهر يزد برگزار شد و سرانجام نتيجه نهايي اين جلسات ارائه طرحي به کارگروه امور زيربنايي شهري با شرکت نهاد‌هاي گوناگون شهر يزد بود که اعضاي اين کارگروه نيز طرح پيشنهادي را مثبت ارزيابي کرده و به اجراي آن راي دادند.

وي اضافه کرد: در شهر يزد، 920 هکتار بافت تاريخي وجود دارد که 519 هکتار از اين ميزان به صورت بافت به هم متصل بوده و ما بقي به صورت پراکنده به عنوان بافت تاريخي ثبت شده است.

مديرکل ميراث فرهنگي يزد، سهم مشارکتي اين اداره کل در اجراي طرح ساماندهي و مرمت بافت‌هاي تاريخي شهر يزد را 100 ميليارد ريال براي 4 سال ذکر کرده و گفت: اميدواريم نهاد‌هاي ديگر مانند شهرداري و اداره راه و شهرسازي يزد نيز به همين ميزان يا بيشتر در اين طرح سرمايه‌گذاري کنند تا در عرض 4 سال بتوانيم تمامي بافت تاريخي يزد را ساماندهي و مرمت کنيم.

fountainhead:

دیدگاه کاربران