یزد

پنجشنبه, 30 فروردین 1403

رزرواسیون آنلاین - (کلیک کنید)

 

اجرای طرح احیای بافت با ارزش تاریخی در 12 روستای یزد

 

اجرای طرح احیای بافت با ارزش تاریخی در 12 روستای یزد

معاون عمرانی استاندار یزد خواستار اجرای طرح احیای بافت با ارزش تاریخی در 12 روستای استان یزد شد  

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حیدر نوروزی  در نشستی با حضور خبرنگاران استان یزد و مدیران کل حوزه راه و شهرسازی استان یزد اظهار داشت: بیشترین تاکید ما بر تکمیل محورهای شریانی و راه‌هایی است که مراکز استان‌ها را به یکدیگر وصل می‌کند.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های حوزه راه، راه‌آهن و مسکن و شهرسازی استان یزد افزود: بزرگراه یزد - بافق افتتاح شد و قطعه بعدی آن نیز در دست اجراست.

نوروزی عنوان کرد: کمربند حلقوی میبد ـ اردکان نیز از گره‌های ترافیکی یزد ـ اصفهان است که بخش بزرگی از آن اجرا شده و با تکمیل بخش‌های دیگر به زودی زیر عبور خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: اردکان ـ چوپانان نیز یک محور شریانی است زیرا بار ترافیکی مرکز کشور را به سمت شمال هدایت می‌کند و به دلیل اهمیت این محور، به‌سازی و مرمت آن در دستور کار قرار گرفته و از پروژه‌های عمرانی استان یزد به شمار می‌رود.

نوروزی هم‌چنین با اشاره به اینکه یزد در چهارراه ریلی کشور قرار گرفته است، افزود: حلقه مفقوده این چهارراه ریلی، احداث راه‌آهن یزد - سورمق بود که عملیات اجرایی آن آغاز شده و 90 کیلومتر از عملیات به سطح سابگریت رسیده است.

وی هم‌چنین از احداث تونل زردین خبر داد و بیان کرد: عملیات احداث این تونل نیز در دست اجراست.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود از 20 هزار و 700 واحد مسکونی در دست احداث در استان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: این واحدهای مسکونی شامل 3 هزار و 500 واحد اجاره پنج‌ ساله، هزار و 500 واحد کمیته امداد، 10 هزار و 700 واحد مسکن مهر، 500 واحد مشارکتی و ... است.

وی هم‌چنین با اشاره به به‌سازی بافت قدیمی عنوان کرد: به‌سازی این بافت به صورت محله‌ای آغاز شده و کارگروهی در بافت فرسوده شکل گرفته و نمایندگان دستگاه‌های مختلف باید آن را به سرانجام برسانند.

معاون عمرانی استاندار یزد ادامه داد: 4 هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در 10 شهرستان استان یزد داریم که 2 هزار و 600 هکتار آن مربوط به شهر یزد است، برای این بافت‌ها نیز 11 طرح تفضیلی در دست مطالعه و اجرا داریم.

نوروزی عنوان کرد: طرح تفضیلی برخی شهرها مشخص شده و طرح تفضیلی برخی شهرهای دیگر نظیر یزد نیز در دست تدوین است.

وی با اشاره به اینکه نماینده مردم اردکان در مجلس قول تصویب 12 طرح احیای بافت تاریخی در روستاهای استان یزد را داده است، خواستار اجرای 12 طرح احیای بافت با ارزش تاریخی در روستاهای استان یزد شد.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های روستایی عنوان کرد: تکمیل طرح‌های هادی برای روستاهای بالای 50 خانوار در دستور کار است.

وی هم‌چنین با اشاره به پروژه‌های راه و ترابری افزود: 320 پروژه در بخش راهداری و 85 پروژه در بخش راه‌سازی استان یزد در دست اجراست و این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال اجرا می‌شود.

نوروزی هم‌چنین از صدور 137 سند مالکیت روستایی، واگذاری بیش از هزار قطعه زمین، تملک 145 هکتار زمین در 25 روستا و .... خبر داد و افزود: مدیران بخش راه و ترابری و مسکن و شهرسازی استان یزد از ساعی‌ترین مدیران کشور به شمار می‌روند و در یزد انقلاب بزرگی در پروژه‌های عمرانی در حال وقوع است.

معاون عمرانی استاندار یزد هم‌چنین با اشاره به فعالیت‌های حوزه حمل و نقل عنوان کرد: سال گذشته 17 میلیون تن کالا از مبدا استان یزد حمل شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و یزد هم‌اکنون در رتبه هفتم کشور در زمینه حمل و نقل کالاست.

نوروزی در این نشست به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد و خواستار ارائه توضیحات لازم مدیران کل حاضر در جلسه به خبرنگاران شد.

fountainhead:

دیدگاه کاربران